Exercitation qui dolor dolor lorem proident commodo nisi.
© Nercabbat.se kontakt: redaktionen@nercabbat.se
Made with Xara

Aston Martin

Med lång sportbilstradition från de brittiskan öarna visar Aston Martin ständigt att man lyckas trolla fram nya modeller från i stort sett samma plattform. Att James Bond föredrar modellen är knappast någon nackdel men karisman kring namnet är större än så. En engelsk dröm med motorer som har rå styrka.

Audi

Har ett av marknadens största program med familjecabbar och sportcabbar till de flesta modellerna. Några tvåsitsiga men också plats för barnen. Den mest spännande R8 finns nu även utan tak, håll i hatten!

Bentley

Bentley tillhör sedan 1998 VW-koncernen och har de senaste åren presenterat en rad kraftfulla modeller av högsta kvalitet. Modellen Continental GT kom redan 2003 men har förfinats genom åren och med tillägget C så har Bentley skapat en cabriolet av yppersta klass med upp till 625 hästkrafter.

BMW

Hos tyska BMW finns det cabbar i alla storlekar och alla (nåja) prisklasser. Från instegsmodeller som mestadels används året om till elektrifierande I8 De flesta bygger på modellerna med tak, men Z4:an är byggd för ren körglädje

Chevrolet

Ett jätteföretag men inte i Sverige. Här har ryktet om de billigare modelerna varit svårt att hantera. Men topmodellen Corvette är en favorit för många. Den sjunde generationen är bättre än någonsin med spännande design och motorer från 450 hkr

Ferrari

Knappast någon kan undvika att påverkas av en röd Ferrari som gasar förbi. Formen och ljudet är i en egen division och många drömmars mål. Bäst avnjutes bilarna utan tak, vilket Ferrari förstått och erbjuder en rad olika modeller där körupplevelsen blir oförminskad.

Nya modeller

Känslan av en ny bil är svårslagen, även om nybilsdoften i en cabbe snabbt förbyts mot naturens egna signaler. Alla cabrioleter som säljs i Sverige håller hög kvalitet och sufletterna i plåt eller tyg, klarar utan tvekan även vinterkörning. Tvåsitsig eller med plats för hela familjen, det är kanske det första valet. Sedan blir det en fråga om förnuft och känsla där det sistnämnda är självklart viktigast. Förnuftig kan man ju vara i alla andra affärer. Och körglädje finns i alla mellan 98 400 och 2 453 000 kronor
nercabbat.se

Ford

Det är något speciellt med amerikanska cabrioleter eller Convertibles som de heter där borta. Inte så förfinade, inte så högteknologiska men med pondus och självklarhet rullar de mullrande iväg.

Jaguar

Från stilla insomnande i en modellurlakning där Ford fick bestämma för mycket, har Jaguar vaknat med ett rytande. Taklöst finns det rikligt av och motorerna ger kraft så att det räcker. Finns även med 4-hjulsdrift och en prislapp över miljonen.

Lamborghini

Det finns något kompromisslöst över Lamborghinis bilar. Antingen älskar man dem - eller hatar dem. Man får känslan av att de designas utan större hänsyn till trender och konventioner där kantigheten blivit ett signum. Tak på eller av som etta och nolla. Någon suflett finns inte men man hinner å andra sidan köra från alla mörka moln. Veneno Roadster är värst. Endast nio svindyra exemplar med 355 km/h som toppfart.

Maserati

GranCabrio är en Maserati i dess renaste form med omisskännlig Pininfarina design, rymlig kupé, hantverk in i minsta detalj och karaktäristisk Maserati körkänsla och prestanda. Maserati GranCabrio är skapad för män och kvinnor som uppskattar Maseratis känsla för kvalitet, känsla, komfort och prestanda i kombination med varumärkets tradition och sofistikerade elegans- en cabriolet för finsmakare. Maserati GranCabrio är utrustad med Maseratis V8 motor på 4,7 liter, 323 kW, och blir den cabriolet på marknaden med längsta hjulbasen.

Mercedes

Knappast någon billtillverkare matar ständigt ut så många nyheter som Mercedes. Här finns sannerligen bilar i alla storlekar och flera roliga cabrioleter. E-klassvarianten känns stabil som ett kassaskåp, SL andas lyx och SLK lockar med allt från fyra snälla cylindrar till åtta hungriga.

Mazda

När Mazda presenterade sin Miata MX-5 år 1990 skrevs bilhistorien om. Plötsligt fanns det möjlighet för väldigt många (i dag fler än 1 miljon) att köpa en cabriolet som rullade utan strul och med maximal körglädje. Då vaknade konkurrenterna men med fjärde generationen på plats, gasar man än en gång iväg.

Morgan

För många är en öppen Morgan sinnebilden av en cabriolet. Kanske för att företaget historiskt sett varit, milt uttryckt, försiktiga med förändringar och bilarna sett likadana ut i generationer. Så är det inte riktigt längre, nu tillverkas även moderna Morgans. Mest spännande är dock Morgan 3 Wheeler som dock liknar en 30-talsdesign

Nissan

En av de stora biltillverkarna men med förvånandsvärt få taklösa modeller i programmet. Nissan 370Z roadster är den enda påp svenska marknaden, i USA finns en lite udda version Murano Cross cabrioet. Det är som en Volvo XC70 utan tak - ja varför inte.

Porsche

Hos Porsche är cabrioleter en del av företagets framgångssaga. Här hittar man både instegsmodeller som Boxer utan tak som flera varianter av Carrera cabriolet. Till det dyker det ständigt upp öppna specialmodeller där redan priset är hårresande

Rolls Royce

Ett märke med utstrålning som ingen annat. Förknippas med yttersta lyx men sedan BMW tagit över också tekniska och körglada modeller. Även om många väljer att ha en chaufför! Cabrioleterna körs nog oftast av ägaren och är givetvis ytterst bekväma.

Range Rover Evoque Cabriolet

Bilens eleganta design framhävs av karosstilen Dynamic i kombination med grillens ribbor och luftutsläppen i skärmarna i Brunel, backspeglar i Narvik Black samt ett Ebony-tak.
Exercitation qui dolor dolor lorem proident commodo nisi.
© Nercabbat.se kontakt: redaktionen@nercabbat.se
Made with Xara
Aston Martin Med lång sportbilstradition från de brittiskan öarna visar Aston Martin ständigt att man lyckas trolla fram nya modeller från i stort sett samma plattform.  Att James Bond föredrar modellen är knappast någon nackdel men karisman kring namnet är större än så. En engelsk dröm med motorer som har rå styrka.

Audi

Har ett av marknadens största program med familjecabbar och sportcabbar till de flesta modellerna. Några tvåsitsiga men också plats för barnen. Den mest spännande R8 finns nu även utan tak, håll i hatten!

Bentley

Bentley tillhör sedan 1998 VW-koncernen och har de senaste åren presenterat en rad kraftfulla modeller av högsta kvalitet. Modellen Continental GT kom redan 2003 men har förfinats genom åren och med tillägget C så har Bentley skapat en cabriolet av yppersta klass med upp till 625 hästkrafter.

BMW

Hos tyska BMW finns det cabbar i alla storlekar och alla (nåja) prisklasser. Från instegsmodeller som mestadels används året om till elektrifierande I8 De flesta bygger på modellerna med tak, men Z4:an är byggd för ren körglädje

Chevrolet

Ett jätteföretag men inte i Sverige. Här har ryktet om de billigare modelerna varit svårt att hantera. Men topmodellen Corvette är en favorit för många. Den sjunde generationen är bättre än någonsin med spännande design och motorer från 450 hkr

Ferrari

Knappast någon kan undvika att påverkas av en röd Ferrari som gasar förbi. Formen och ljudet är i en egen division och många drömmars mål. Bäst avnjutes bilarna utan tak, vilket Ferrari förstått och erbjuder en rad olika modeller där körupplevelsen blir oförminskad.

Nya modeller

Känslan av en ny bil är svårslagen, även om nybilsdoften i en cabbe snabbt förbyts mot naturens egna signaler. Alla cabrioleter som säljs i Sverige håller hög kvalitet och sufletterna i plåt eller tyg, klarar utan tvekan även vinterkörning. Tvåsitsig eller med plats för hela familjen, det är kanske det första valet. Sedan blir det en fråga om förnuft och känsla där det sistnämnda är självklart viktigast. Förnuftig kan man ju vara i alla andra affärer. Och körglädje finns i alla mellan 98 400 och 2 453 000 kronor
nercabbat.se

Fiat

Fiat har aldrig varit något stort märke i Sverige men modellen 500 fick man ett uppsving. Den gjordes även som cabbe - inte helt renodlad dock. Den nya modellen Spider verkar dock mer lovande och kan kanske åter sätta fart på försäljningen.

Ford

Det är något speciellt med amerikanska cabrioleter eller Convertibles som de heter där borta. Inte så förfinade, inte så högteknologiska men med pondus och självklarhet rullar de mullrande iväg.

Jaguar

Från stilla insomnande i en modellurlakning där Ford fick bestämma för mycket, har Jaguar vaknat med ett rytande. Taklöst finns det rikligt av och motorerna ger kraft så att det räcker. Finns även med 4-hjulsdrift och en prislapp över miljonen.

Lamborghini

Det finns något kompromisslöst över Lamborghinis bilar. Antingen älskar man dem - eller hatar dem. Man får känslan av att de designas utan större hänsyn till trender och konventioner där kantigheten blivit ett signum. Tak på eller av som etta och nolla. Någon suflett finns inte men man hinner å andra sidan köra från alla mörka moln. Veneno Roadster är värst. Endast nio svindyra exemplar med 355 km/h som toppfart.

Maserati

GranCabrio är en Maserati i dess renaste form med omisskännlig Pininfarina design, rymlig kupé, hantverk in i minsta detalj och karaktäristisk Maserati körkänsla och prestanda. Maserati GranCabrio är skapad för män och kvinnor som uppskattar Maseratis känsla för kvalitet, känsla, komfort och prestanda i kombination med varumärkets tradition och sofistikerade elegans- en cabriolet för finsmakare. Maserati GranCabrio är utrustad med Maseratis V8 motor på 4,7 liter, 323 kW, och blir den cabriolet på marknaden med längsta hjulbasen.

Opel

Med många olika modeller i nästan alla storlekar blev programmet komplett våren 2013 när den öppna modellen Cascada presenterades. Visserligen baserad på Astra men med egen profil som bekävämt rymmer fyra personer.

Mercedes

Knappast någon billtillverkare matar ständigt ut så många nyheter som Mercedes. Här finns sannerligen bilar i alla storlekar och flera roliga cabrioleter. E-klassvarianten känns stabil som ett kassaskåp, SL andas lyx och SLK lockar med allt från fyra snälla cylindrar till åtta hungriga.

Mazda

När Mazda presenterade sin Miata MX-5 år 1990 skrevs bilhistorien om. Plötsligt fanns det möjlighet för väldigt många (i dag fler än 1 miljon) att köpa en cabriolet som rullade utan strul och med maximal körglädje. Då vaknade konkurrenterna men med fjärde generationen på plats, gasar man än en gång iväg.

Morgan

För många är en öppen Morgan sinnebilden av en cabriolet. Kanske för att företaget historiskt sett varit, milt uttryckt, försiktiga med förändringar och bilarna sett likadana ut i generationer. Så är det inte riktigt längre, nu tillverkas även moderna Morgans. Mest spännande är dock Morgan 3 Wheeler som dock liknar en 30-talsdesign
Läs mer Läs mer Läs mer

Nissan

En av de stora biltillverkarna men med förvånandsvärt få taklösa modeller i programmet. Nissan 370Z roadster är den enda påp svenska marknaden, i USA finns en lite udda version Murano Cross cabrioet. Det är som en Volvo XC70 utan tak - ja varför inte.

Porsche

Hos Porsche är cabrioleter en del av företagets framgångssaga. Här hittar man både instegsmodeller som Boxer utan tak som flera varianter av Carrera cabriolet. Till det dyker det ständigt upp öppna specialmodeller där redan priset är hårresande

Peugeot

Om Miata MX-5 introducerade den moderna sportcanbrioleten så är det Peugeot som hittat på folkcabben i sin 200-serie. Med minimalt baksäte men ett smidigt plåttak har bilen varit en ständig favorit i många familjer. Kanske för att den fungerar mycket bra som andrabil.

Renault

En av världens största fordonskoncerner som framför allt koncentrerat sig på mellanklassen och nedåt. Har genom åren leverat många roliga cabrioleter och just nu lockar man med en taklös version av Megane

Rolls Royce

Ett märke med utstrålning som ingen annat. Förknippas med yttersta lyx men sedan BMW tagit över också tekniska och körglada modeller. Även om många väljer att ha en chaufför! Cabrioleterna körs nog oftast av ägaren och är givetvis ytterst bekväma.

Volkswagen

Liksom övriga tyska tillverkare har så klart Volkswagen cabrioleter i sin portfölj. Mest udda är VW Beetle Dune som anspelar på traditionen att köra bubblan i sand. Det brukar fungera väldig bra.